Ενιαίος Ευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης «112»

Η 11η Φεβρουαρίου έχει καθιερωθεί με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ως Ημέρα Εορτασμού του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Αριθμού Έκτακτης Ανάγκης «112», με στόχο την αύξηση της ενημέρωσης του κοινού σχετικά με την ύπαρξη και τη χρήση του αριθμού.

Το «112» καθιερώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) ως ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης. Χρησιμοποιείται για δωρεάν κλήση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε όλες τις χώρες της ΕΕ, διευκολύνοντας την τηλεφωνική πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμος αριθμός για τους πολίτες που ταξιδεύουν εντός της ΕΕ, κυριότερα όταν έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο εξωτερικό.

Πώς λειτουργεί;

  • Μπορείτε να καλέσετε το 112 από σταθερά και κινητά τηλέφωνα για να επικοινωνήσετε με οποιαδήποτε υπηρεσία έκτακτης ανάγκης: το ασθενοφόρο, την πυροσβεστική υπηρεσία ή την αστυνομία.
  • Ένας ειδικά εκπαιδευμένος χειριστής θα απαντήσει σε οποιαδήποτε κλήση «112». Ο χειριστής είτε θα εξετάσει άμεσα την αίτηση, είτε θα μεταφέρει την κλήση στην καταλληλότερη υπηρεσία έκτακτης ανάγκης, ανάλογα με την εθνική οργάνωση υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.
  • Οι φορείς εκμετάλλευσης σε πολλές χώρες μπορούν να απαντήσουν στις κλήσεις όχι μόνο στην εθνική τους γλώσσα, αλλά και στα αγγλικά, στα ελληνικά ή στα γαλλικά. Εάν ο καλών δεν γνωρίζει πού είναι, ο χειριστής θα εντοπίσει πού βρίσκεται το άτομο που πραγματοποιεί την κλήση, και θα το μεταβιβάσει στις αρχές έκτακτης ανάγκης, ώστε να μπορούν να βοηθήσουν άμεσα.
  • Επίσης το «112» χρησιμοποιείται σε ορισμένες χώρες εκτός της ΕΕ – όπως η Ελβετία και η Νότια Αφρική – και είναι διαθέσιμο παγκοσμίως σε δίκτυα κινητής τηλεφωνίας GSM.

Σημαντικές πληροφορίες:

  • Η κλήση προς το «112» είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM).
  • Η κλήση προς το «112» μπορεί να γίνει και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα.
  • Ο αριθμός «112» λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το «112» πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής).

Το «112» στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, αρμόδιος φορέας για το «112» είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, υπό την οποία λειτουργεί η Υπηρεσία Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης «112» (ΥΚΕΑ 112).

Στην Ελλάδα, το «112» λειτουργεί όλο το 24ωρο, επτά (7) ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:

  • την Αστυνομία
  • τo Πυροσβεστικό Σώμα
  • το ΕΚΑΒ
  • το Λιμενικό Σώμα
  • την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS «1056»
  • την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά «116000»

Το 2018 ο αριθμός «112» δέχθηκε 1.695.202 κλήσεις από Έλληνες πολίτες, αλλά και αλλοδαπούς που βρίσκονται στη χώρα μας, ενώ πραγματοποιήθηκαν εντοπισμοί καλούντων σε 280 περιπτώσεις. Από το σύνολο των κλήσεων, 73.114 προωθήθηκαν σε φορείς έκτακτης ανάγκης.

Χρειάζεστε βοήθεια;

Το 112 είναι ο σωστός αριθμός!

Πηγές:

https://ec.europa.eu/digital-single-market/112 (Ανακτήθηκε στις 11/02/2019)

https://www.civilprotection.gr/el (Ανακτήθηκε στις 11/02/2019)

https://www.kidsgo.com.cy/LibraryParents/?p=6367 (Ανακτήθηκε στις 11/02/2019)